Bu blogda Turkce karakterler kullanmayacagim. Sirke de kullanmayacagim. Kizartma da yok. Yani her sey cok kolay!

8 Kasım 2013 Cuma

Kirintili Cizlama

(Akitma, krep ya da pankek demek isterseniz o da olur ama ben cizlama demeyi seviyorum. Cunku cizliyor.)

Bu benim coook eskiden beri yapmayi becerebildigim nadir yiyeceklerden biri. Iyi de yapiyorum. Kocam bile begeniyor yani, o kadar iyi!..

Oncelikle malzemeleri sayalim; Yumurta, sut, yogurt, sivi yag, un.

Ama o da ne?!! Evde un yok! Canimiz cekti bir kere, yapacagiz. Una benzeyen ne var? Ekmek kirintisi! Neden olmasin ki? (Hazir ekmek kirintisi, marketten satin alinanlardan. Ama un ufak ederim derseniz kendi ekmek kirintinizi kendiniz de hazirlayabilirsiniz tabi.)

Yukaridaki malzemelerin hepsinden biraz biraz bir kaba koyup cirpiyoruz. Sutu cok koyduysak ekmek kirinitisini, ekmek kirinitisini cok koyduksak sutu ya da baska bir seyi arttiriyoruz. 

Bu arttirmanin sonu yok. Mesela ekmek kirintisi kavanozu bosaldiginda durabilirsiniz. 

Ve cizlama asla fazla olmaz. Yenir. 

Tavaya cok azicik yag koyup isinmasini bekliyoruz. Sonra karisimimizdan azicik dokup cizlamayi dinliyoruz. Cok cizlamiyorsa tava yeterince isinmamis demektir. Ama onemli degil, zaten ilk posta rezil olacak. Onemli olan ne kadar rezil oldugu. Mesela bu kadar olabilir:

Belki bir tane daha yumurta ekleyip daha butun bir urun elde edebiliriz. Ama tavadaki hamuru yekpare tutmanin sirri aslinda bir yuzu pistikten sonra hamuru tavada ziplatmak. Benim tavam cok agir geldi o yuzden ziplatamadim. (Gercekten agir geldi, yoksa yapabiliyorum! Valla!) 
Ziplatmak icin tavayi ocaktan 15-20 cm yukari kaldiriyoruz. Yavasca sallamaya baslayip gittikce hizlaniyoruz; ileri, geri, ileri, geri, ilerii, GERIi, ILERIIII ve YUKARI!. DUR!!! Hamur tavaya geri donerse bizimdir, donmezse 5 dakika fazla temizlik yapacagiz, onemli degil.  

Firlatamiyorsaniz cok azicik koyun, soyle:

Sonra hemen, hamur tavaya mumkun oldugunca ince bir sekilde yayilsin diye, kaldirip bir dondurun. Eger yayilmiyorsa sutunuz az gelmis demektir, ekleyin. 

Sonra bir spatula yardimiyla cevirin, boyle guzel olsun: 
(hehe nasil da tek parca ama!)

Beceremezseniz boyle olabilir:

Baktiniz olmayacak, ikiye bolup cevirin, soyle:

Cok yag koyarsaniz boyle olur:
*Bu esnada mutfagin diger tarafinda kahvaltinin devami hazirlanmis bile! 

Daha hizli olmak icin tavalari arttiralim. (Dedim ya arttirmanin sonu yok)

Ve de haziiiirr:

Igrenc di mi? :) 

Yoo hic de degil! Ekmek kirintisi yerine un kullansaydik daha butun butun cizlamalar elde edebilirdik ama sorun degil. Buyuk parcalarin icine peynir koyup durum yaparak, kucuk parcalarin uzerine Nutella surerek afiyetle yiyiniz. Tabakta kalan kirintilar icin kapisacaksiniz!

19 Şubat 2013 Salı

Borcam kebap


Uzerine baharat konmus bir kilo kiymayla yalniz basima birakildim! "Yap" dedi birakan...
O anin heyecanindan ilk fotografi cekmeyi unutmusum, ama gorecek bir sey yoktu zaten. Kiyma, kimyon, pul biber, mul biber falan koyup yoguruyoruz. Bu noktadan sonra devamini dusunmek gerekiyor ya, asil macera simdi basliyor.

Dolaptan sunlara benzer malzemeler buluyoruz:


Sonra o malzemeleri su malzemeler haline getiriyoruz:


Yo yoo bu:


... bir de bu:



Bu esnada kesin bir seyler yanlis olmustur ama, hadi bakalim...

Mesela patlicanlar tuzlu suya mi konuluyordu, sirkeli suya mi, limonlu suya mi? Hadi diyelimmki tuzlu suya koymakla dogru seyi yaptik, bu patlicanlarin suda yuzmek yerine icinde olmasi gerekmez miydi? Bunlar kafama takilan sorulardan bir kaci.


Bir baska soruysa bunlari sise mi dizmeli, yoksa borcama mi koymali? E sise dizersek mangal yakmak gerek? Borcama koyarsak sis kebap olmaz. En iyisi sise dizip borcama koymak. Boylece borcamda sis kebap olur.



Borcam doldu, malzeme mi artti? Elbette! O halde diger borcama da sise gecirmeden dizebiriz.

Uzerine de bir bardakta sulandirilmis domates salcasi.  

Yo yoo, 2 bardak.
E hadi 3-3bucuk olsun.


Biraz yag gezdirelim. Biraz da tuz. Tamaaam.

Son olarak borcamlarimizin uzerini aliminyum folyo ile kapliyoruuuz ve tam 35er tane delik deliyoruz. Delmezsek patlar. Fizik kurali. Her zaman soylemisimdir, fizik-matematik falan mutfakta cok onemli. Guzel sanatlar okuyacagima muhendislik falan okusaydim kesin daha iyi bir asci olurdum!



Ha yemegin pismis hali mi? Henuz ben de bilmiyorum, hala firinda.

Pizzacinin numarasini da hazir ettim. Ne olur ne olmaz!

NOT: Parmak kesilmelerine karsi muthis bir yontem de bicagin ucunu parmak ucu seklinde kirmak!


Diger not: Bu postun yazi tipi neden boyle oldu bilmiyorum ama, yemege bakmam gerek, simdi duzeltemeyecegim.